''Hier waak ik...''

dinsdag 16 juli 2013

Spelen&Verzorgen.................1

Vergis je niet in de 'behoeftes' van je konijn en geef je konijn  voldoende 'speeltjes' en zorg dat ze hun behoefte 'om te knagen' ruimschoots kunnen bevredigen.Ik geef het liefst Wilgentakken,Lindehout&Weiderollen!Bij de Dierenspeciaalzaken hebben ze een uitgebreid assortiment aan diverse soorten&maten 'hout'.Wat vooral belangrijk is:het voorkomt 'verveling',vervult hun natuurlijke 'knaagbehoefte' en zorgt dat de tanden niet te lang worden!Ook Hooi&Voer zorgen hiervoor.
**Voldoende kunnen 'knagen&kauwen' voorkomt ook dat je Konijnen aan hun Hok gaan knagen!!!



Natuurlijk moet je ook spelen met je konijn,en niet alleen maar speeltjes 'aanbieden' om ze 'zoet te houden'(maar dit spreekt voor zich,lijkt mij!!)Neem de tijd om met je konijn bezig te zijn,en zorg voor voldoende speeltjes,die je konijn leuk/interressant vind!
Voorbeelden hiervan zijn bijv:
*Een toiletrolletje gevuld met hooi,dit vinden mijn dieren leuk:het rolt,ze kunnen er mee 'gooien'&er aan knagen.Als ik een rolletje over de vloer 'rol' gaan mijn nijnen er achter aan.
*Kranten waar je 'een prop' van kan maken,of gewoon iets wat ze kunnen 'verscheuren',een oude Telefoongids/Gouden Gids is ook geschikt.
*Een kartonnen doos,met daarin 'papiersnippers,hooi,wc-rolletjes etc kan ook leuk zijn:ze kunnen dan graven,aan de doos knagen etc.Tip:verstop wat lekkers/voer in de doos,zo stimuleer je ze om te zoeken.....!

Geef je Konijnen nooit Folders,Plastic/Plakband(wat aan dozen kan zitten)En ook beslist geen Knaagsteen/Liksteen.Dit kan schadelijk zijn voor je Konijn!!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten