''Hier waak ik...''

zaterdag 29 juni 2013

Mijn Konijnen:''even voorstellen''





.
*Puk is geboren op 28 Maart 2008,is 5 jaar oud,is een Voskonijn en een Ram.
*Remy is geboren op 10 Maart 2011,is 2 jaar oud,is een Nederlandse Dwerghangoor,en een Ram.
*Bobbie is geboren op 30 Mei 2010,is 3 jaar oud,is een Hangoor(verder ''onbekend'')en een Voedster.

Voor deze 3 konijnen zorgen is erg leuk en 'dankbaar werk'(omdat je weet dat je ze een plezier doet met een schone kooi,voldoende aandacht,liefde en goede voeding)ze zijn voor mij 'meer dan gewone huisdieren':het zijn mijn maatjes en ik hou van hun en zij van mij(krijg een hoop 'liefde/affectie' terug)Al is 'de zorgplicht' wel groot en je moet de rekeningen van de Dierenarts 'verdriedubbelen'.En
toch geniet ik al van hun gezelschap en aanwezigheid,en kan ik vaak erg lachen om de maffe dingen die ze doen:op 4 pootjes de lucht in(een binky)zich op hun zij laten vallen(een dead-bunnyflop)of met de tunnel(s) lopen spelen en door de kamer heen sleuren,door de kamer rennen...Ieder konijn heeft een eigen karakter,maar het zijn lieve,rustige en sociale dieren die zich makkelijk aanpassen,en het verzorgen is makkelijker als je je dieren ''goed observeerd'' en tijdig ziet of ze ziek zijn ja/nee,of ze zich op hun gemak voelen,zich niet eenzaam voelen etc etc.Ik let goed op 'de lichaamstaal' van mijn konijnen,want dan weet ik tenminste of 'alles okay is'(zij kunnen in tegenstelling tot honden&katten(als voorbeeld)niet dmv geluiden aangeven wat ze prettig vinden en wat niet(alleen bij enorme pijn zal een konijn 'zich laten horen' en dan is het echt erg want ze zijn goed in het 'verbergen' van ziekten en pijn....)Tijdig ingrijpen door goed op de 'lichaamstaal' te letten scheelt al een hoop onnodig leed!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten